Kunde
Kræftens Bekæmpelse & TrygFonden
Bureau
Robert/Boisen & Like-minded
Produktionsselskab
Gobsmack Productions
Krediteringer
Beskrivelse
Fire ud af fem teenagere siger, at de ikke har noget imod, at deres forældre blander sig i, hvor meget alkohol de drikker. Alligevel er det kun hver tredje 15-20-årige, der har aftaler med deres forældre om alkohol. For mange forældre kan det nemlig være svært at tage snakken om alkohol, når husets teenager bliver lidt større. I stedet laver de aftaler om, hvordan den unge kommer hjem, hvem de følges med, hvilken vej de kører hjem fra festen osv. Råd og aftaler, der fungerer som symptombehandling på det egentlige problem: de unges alkoholforbrug. I kampagnen illustrerede vi danske forældres velmenende, men ineffektive råd til deres børn som visuelle metaforer; boksehjelme, støttehjul, sikkerhedsseler og badevinger. Alt sammen udført i en atypisk poetisk realisme, der påtvinger sig indlevelse fra seeren.
Shortliste
CCA 2021