Krediteringer
Beskrivelse
PROBLEM
55.000 danske fans sikrede sig billetter til EM i fodbold i Tyskland 2024, mens resten af befolkningen måtte nøjes med at følge festen hjemmefra.
LØSNING
Vi skabte en tysk-inspireret slutrundesang og bragte den tyske EM-stemning hjem til Danmark og alle de danske fans.
HVORFOR PASSER DENNE KAMPAGNE IND I SOCIAL MEDIA CAMPAIGNS?
I anledning af fodbold EM 2024 i Tyskland, tog Oddset lidt af den tyske EM-fest hjem til de danske fans, med en tyskinspireret slutrundesang. Sangen og den tilhørende musikvideo blev aktiveret gennem sociale medier som Youtube, Instagram og Facebook. De valgte platforme og delinger fra selveste herrelandsholdet gjorde det muligt at nå danske fodboldfans på deres præmisser og gøre Oddset til en relevant del af deres EM-fest.
RESULTATER
- Nr. 1 på Spotifys Viral 50 – Danmark
- Over 1,7 mio. visninger på sociale medier
- +49 % stigning i brandeksponeringer under kampagnen
- Indtægterne var 70 % over målet
- Højeste antal spillere i 2024
Shortliste
CCA 2025