Krediteringer
Beskrivelse
PROBLEM
55.000 danske fans sikrede sig billetter til EM i fodbold i Tyskland 2024, mens resten af befolkningen måtte nøjes med at følge festen hjemmefra.
LØSNING
Vi skabte en tysk-inspireret slutrundesang og bragte den tyske EM-stemning hjem til Danmark og alle de danske fans.
HVORFOR PASSER DENNE KAMPAGNE IND I HUMOUR IN ADVERTISING?
Til EM 2024 i Tyskland, tog Oddset EM-festen hjem til danske fans med en tyskinspireret slutrundesang og musikvideo. Kampagnen brugte humoristiske fanindsigter og et skævt univers af “dakkedak”-musik, hurtigbriller og schnitzler til at hylde dansk og tysk fodboldkultur. Med et glimt i øjet tog den gas på den klassiske pop-slutrundesang og engagerede fans via sociale medier, musikstreamingtjenester og digitale platforme. Humor blev brugt som en rød tråd til at skabe relevans mellem Oddset og målgruppen, hvor fodbold og underholdning går hånd i hånd.
RESULTATER
- Nr. 1 på Spotifys Viral 50 – Danmark
- Over 1,7 mio. visninger på sociale medier
- +49 % stigning i brandeksponeringer under kampagnen
- Indtægterne var 70 % over målet
- Højeste antal spillere i 2024
Shortliste
CCA 2025