Krediteringer
Beskrivelse
PROBLEM
55.000 danske fans sikrede sig billetter til EM i fodbold i Tyskland 2024, mens resten af befolkningen måtte nøjes med at følge festen hjemmefra.
LØSNING
Vi skabte en tysk-inspireret slutrundesang og bragte den tyske EM-stemning hjem til Danmark og alle de danske fans.
HVORFOR PASSER DENNE KAMPAGNE IND I CREATIVE AUDIO?
I anledning af EM 2024 i Tyskland bragte Oddset EM-stemningen hjem til danske fans, med en tyskinspireret slutrundesang. Sangen blev formidlet via musikstreamingtjenester og digitale touchpoints og fungerede som en central drivkraft i kampagnens univers. Med tung tysk techno, udfordrede kampagnen præmissen om at en succesfuld slutrundesang, skal være en klassisk popsang og engagerede fans på tværs af platforme. Ved at lade lyden tage hovedrollen flyttede Oddset fokus fra betting til underholdning og blev en relevant del af EM-festen.
RESULTATER
- Nr. 1 på Spotifys Viral 50 – Danmark
- Over 1,7 mio. visninger på sociale medier
- +49 % stigning i brandeksponeringer under kampagnen
- Indtægterne var 70 % over målet
- Højeste antal spillere i 2024
Shortliste
CCA 2025