Krediteringer
Beskrivelse
PROBLEM
55.000 danske fans sikrede sig billetter til EM i fodbold i Tyskland 2024, mens resten af befolkningen måtte nøjes med at følge festen hjemmefra.
LØSNING
Vi skabte en tysk-inspireret slutrundesang og bragte den tyske EM-stemning hjem til Danmark og alle de danske fans.
HVORFOR PASSER DENNE KAMPAGNE IND I RADIO & AUDIO?
I anledning af fodbold EM 2024 i Tyskland, tog Oddset lidt af den tyske EM-fest hjem til de danske fans med en tyskinspireret slutrundesang. Gennem en catchy lydoplevelse og med fuld gas på dakkedak og hurtigbriller, engagerede kampagnen de danske fodboldfans på deres præmisser. Sangen blev udviklet i samarbejde med danske musikere, inspireret af tysk techno og dansk fodboldkultur. Kampagnens fokus på musik og underholdning gjorde Oddset til en relevant del af fan-festen, og distribueret på radio og musikstreamingtjenester, skabte sangen en stærk forbindelse mellem brandet og målgruppen.
RESULTATER
- Nr. 1 på Spotifys Viral 50 – Danmark
- Over 1,7 mio. visninger på sociale medier
- +49 % stigning i brandeksponeringer under kampagnen
- Indtægterne var 70 % over målet
- Højeste antal spillere i 2024
Shortliste
CCA 2025