Krediteringer
Beskrivelse
PROBLEM
55.000 danske fans sikrede sig billetter til EM i fodbold i Tyskland 2024, mens resten af befolkningen måtte nøjes med at følge festen hjemmefra.
LØSNING
Vi skabte en tysk-inspireret slutrundesang, der bragte den tyske EM-stemning hjem til Danmark og de danske fans.
HVORFOR PASSER DENNE KAMPAGNE IND I BRANDED CONTENT?
I anledning af fodbold EM 2024 i Tyskland, tog Oddset lidt af den tyske EM-fest hjem til de danske fans, med en tyskinspireret slutrundesang og musikvideo. Med fuld gas på dakkedak og hurtigbriller, tappede kampagnen ind i EM-festen på de danske fodboldfans’ præmisser. Kampagneuniverset hyldede dansk og tysk fodboldkultur og engagerede danske fans med content på tværs af platforme og musikstreamingtjenester. Ved at flytte fokus fra betting til underholdning, blev Oddset en relevant del af fan-festen.
RESULTATER
- Nr. 1 på Spotifys Viral 50 – Danmark
- Over 1,7 mio. visninger på sociale medier
- +49 % stigning i brandeksponeringer under kampagnen
- Indtægterne var 70 % over målet
- Højeste antal spillere i 2024
Shortliste
CCA 2025