Kunde
Generalkonsultatet i Shanghai / Eksportrådet
Bureau
2+1 Idébureau
Beskrivelse
Danish Design Jewels
Vi har i samarbejde med Danmarks Generalkonsultater i Shanghai
og Hong Kong produceret udstillingen Danish Design Jewels. Udofdringen
har været at skabe en brandplatform, der skal promovere det
bedste indenfor dansk design på det kinesiske marked.
Udstillingen havde premiere i november 2009 i et af Hong Kongs
største shoppingmalls, Harbour City, og blev åbnet af prins Joachim
og prinsesse Marie. I december 2009 åbnede udstillingen i Shanghais
luksusmall, Times Square. I juni 2010 åbner udstillingen i Nord Lighthouse
i Shanghai.
Konceptet
Det kreative koncept for Danish Design Jewels bygger på fortællingen
om, at dansk design er vores kronjuveler. Derfor arbejder både den
visuelle og rumlige identitet med afsæt i diamantens anatomi.
For at gøre diamanten til et unikt symbol, er der arbejdet med en løs
streg som varierer i intensitet og stregtykkelse. Resultatet er en på en
gang levende og dynamisk form, som optisk fremstår rumlig.
Ved at dele diamantformen er der skabt 18 unikke fragmenter, som
udover at være identitetens 5. element også fungerer som ikoner for
de 18 brands, der er involveret i udstillingen.
Udstillingens arkitektoniske design er ligeledes skabt på grundlag af
den brudte diamant. Identiteten er simpel, illustrativ, fleksibel og vil
være nem at videreudvikle til kommende udstillinger i 2010.
Vinder 2010
CCA 2010