Krediteringer
Beskrivelse
HVORFOR PASSER DENNE CASE IND I CREATIVE PARTNERSHIPS?
For at kunne opdatere danskernes mest ikoniske guldaldermalerier indgik vi tætte samarbejder med anerkendte institutioner som SMK, Skagens Museum, Faaborg Kunstmuseum, Nivaagaardens Malerisamling, Fulgsang Kunstmuseum mfl., der ejer rettighederne til originalværkerne. Dette sikrede, at vi fik repræsentere en bred vifte af danske malere i vores kampagne, samt motiver, der afbilleder alle dele af landet, hvilket gav kampagnen både lokale perspektiver og bred appel.
Derudover indgik vi yderligere samarbejde med den Hirschsprungske Samling, der udstillede vores opdaterede malerier under kampagnen.
PROBLEM:
I Danmark er klimaforandringer den største trussel mod vores landskab. For at beskytte vores land skal vi installere 16 nye vindmøller hver måned i de næste syv år! Men i 2023 blev alle planlagte vindmølleparker sat i bero, og ingen vindmøller opsat. Årsagen? Danskerne mener, at vindmøller ødelægger det smukke danske landskab.
LØSNING:
Vi ønskede at starte en debat, og udfordre danskernes forældede opfattelse af hvad dansk idyl er. Kampagnen der tog udgangspunkt i de traditionelle guldaldermallerier, stillede derfor spørgsmålet: 'Er det tid til at ændre billedet på dansk idyl, hvis vi gerne vil bevare den?'.
RESULTATER:
- 839.000 har reflekteret over betydningen af den grønne omstilling på baggrund af kampagnen.
- 484.000 er blevet mere interesserede i vindenergi på baggrund af kampagnen.
- 37% af alle danskere kender kampagnen.
+10.000 danskere har bestilt en af de opdateret mallerier som plakat.
Vinder 2024
CCA 2024