Kunde
Coffee Collective
Bureau
Hatch & Bloom
Krediteringer
Beskrivelse
Coffee Collective* ønskede en ny packaging i forbindelse med deres nye CVI. Deres mål var at fremhæve kaffebonden yderligere og vise deres kvalitetsbonus, der angiver, hvad landmændene får betalt for deres kaffe. Samtidig skulle emballagen gøres mere bæredygtig som led i virksomhedens ambition om at blive en 'Certified B Corporation'. Designet skulle tage udgangspunkt i deres gamle emballage, som var centreret omkring en hvid plastpose. Arbejdet omfatter deres nye packaging, samt eksekvering på denne. Coffee Collective blev Certified B Corporation i starten af februar 2020.
Med udgangspunkt i ovenstående blev der udviklet en ny packaging, der indeholder:
- Ny labelling, der fremhæver kaffebondens navn, samt kvalitetsbonus
- Ny emballage, der bruger 20% mindre plastik end den gamle
- Ny farvepalette, der har resulteret i markant salgsfremgang
*Coffee Collective er en Dansk virksomhed, der handler med kaffe. De har en række kaffebarer i Danmark, samt en stor eksport af deres egen kaffe til udlandet. I 2019 var de 70+ ansatte og havde en bruttofortjeneste på DKK 19,9 mio.
PDF Filer
Vinder 2020
CCA 2020