Kunde
Brandhouse
Bureau
Bessermachen Designstudio
Beskrivelse
Design med personlighed
Opgaven - en unik direct mail
At udvikle en unik direct mail, som skulle engagere målgruppen i Brandhouse’s strategiske værktøjer. Hvor bureauets personlighedsværktøj omkring arketyper skulle demonstreres.
Samtidig skulle direct mailen indeholde en stil og tone, som passer til Brandhouse som strategi-, design- og kommunikationshus.
Mailen skulle både have stor opmærksomheds- og stor erindringsværdi.
Løsning - Chocolates with Attitude
- en case om smagsdesign og emballagedesign -
At demonstrere bureauets tilgang til branding og strategi med en DM, hvor såvel produkt, som emballage og kommunikation var udviklet udfra teorien om arketyper.
At finde et produkt, som gav engagement og nydelse til målgruppen, og dermed automatisk formåede at skabe involvering og stillingtagen.
Vi valgte at udvikle et overflødighedsorn af en chokoladeæske med tolv forskelligt udviklede smagsretninger og tolv forskelligt udviklede emballager. Det hele lagt i en stor æske og med en brochure, som fortæller om processen/tilblivelsen, om teorien og om de enkelte individer og kompetencer
Brandhouse tilbyder.
Chokoladen er udviklet sammen med chokoladekunstneren Henrik Konnerup. Der er produceret 12.000 stykker chokolade - 1.000 store æsker. De enkelte stykker chokolade er på 50 gram hver og kan knækkes i fire kvadrater, som har præget Brandhouse logo/symbol i midten. Alle 12.000 stykker er håndlavet.
Hvert enkelt chokoladestykke og hvert enkelt design har samme karakteristika som arketyperne, dermed vises, hvordan man kan skabe personlighed i brands, såvel gennem produktudvikling som gennem design og emballage.
Vinder 2011
CCA 2011