Kunde
Jonstrupvang bosted - Region Hovedstaden, Mark Schram Christensen (Københavns Universitet)
Bureau
Khora
Beskrivelse
Borgere med cerebral parese er i varierende grad ramt af lammelser, der begrænser deres fysiske kunnen. Eksisterende VR-spil tager ikke på hensyn til eventuelle fysiske begrænsninger, og er derfor helt eller delvist umuligt at benytte for borgere med cerebral parese. Grundet disse fysiske begrænsninger, som individer med cerebral parese oplever, er det nødvendigt at udvikle VR der tillader tilpasninger og ændringer I forhold til bade fysisk kunnen og belastning. Denne VR-oplevelse er opbygget som et spil i flere niveauer og designet som cockpittet i et rumskib, hvor spilleren skal gennemføre flere opgaver for at bevæge sig ud i rummet, hvor de bliver mødt at fjendtlige rumskib. Spillet er designet til at kunne tilpasses den individuelle spiller ved at teste for bevægelighed i armene, samt spillerens evne til at fokusere på specifikke objekter, og har til mål, at motivere individernes fremadrettede fysiske udvikling samt livskvalitet, ved at udfordre deres bevægelighed.
Vinder 2023
CCA 2023