Kunde
Salling Group
Bureau
Simply Brand Design
Krediteringer
Beskrivelse
BAGGRUNDEN
Budget er Salling Groups eget lavprismærke. Det er de produkter som oftest står nederst på hylden, dem man ikke forventer sig det store af – andet end en venlig pris. I 2017 blev det besluttet at mærket skulle revitaliseres. Forbrugeranalyser viste, at en stigende gruppe af kunderne, tog afstand fra det meget i øjenfaldende design, og at de ikke brød sig om at blive set med en Budget vare i kurven - simpelthen fordi lavpris-signalet var øredøvende højt.
OPGAVEN
Det nye design skulle minimere pinligheds-faktoren. Det skulle ikke længere være nødvendigt at forsøge at skjule en Budget-vare på kassebåndet med en finere vare – man skulle derimod som kunde stå med rank ryg og et stort smil – tilfreds over at have fået værdi for pengene.
DESIGNET
Det nye design bygger på lavpris-kategoriens præmis om enkelthed, men det udfordrer konventionen om, at lavpris nødvendigvis også skal se billigt ud. Så for at opløfte Budget-varerne til nogle man gerne vil ses med, er der fokuseret på let afkodelighed, genkendelighed og modernitet. Varerne har fået hver deres unikke ikoniske design – hvor ingredienserne er fremhævet ud fra devisen ’what you see is what you get’. Vi har skabt en ny tilgang til at kommunikere lavpris. Kunderne skal ikke skal skamme sig over at være prisbevidste, de skal glæde sig over at få værdi for pengene – også i emballagedesignet.
PDF Filer
Shortliste
CCA 2020