Krediteringer
Beskrivelse
Art Direction er at fremhæve, forstærke og skabe opmærksomhed om idéen/budskabet i kommunikationen på en så enkel og let afkodelig måde som muligt.
Reklamelinjen har uddannet flere hundrede talenter til reklamebranchen. De arbejder med mantraet ”Den Handlende Idé”, som sætter fokus på, hvordan man aktivt kan hjælpe forbrugerne. Så forbrugerne til gengæld viser taknemmelighed overfor annoncøren, som har gjort deres hverdag nemmere. For at gemme ”Den Handlende Idé” for eftertiden med et ISBN-nummer er filosofien og eksemplerne på mantraet blevet foreviget i bogen ”Den Handlende Idé”. Men lederne bag Reklamelinjen lavede et benspænd for sig selv og forlangte, at bogen i sig selv skulle være en handlende idé.
Derfor tog de kontakt til mig med ønsket om, at jeg kunne skabe et design af bogen, der gjorde handling nødvendig. Bogens forside er designet til at skabe nysgerrighed på lang afstand. For hvad er det korte felt, det lange felt og det korte felt? Nogle tænkte en kanon. Andre det mandlige kønsorgan. Svaret får man først, når man skraber. Det er ”Den Handlende Idé”.
Bogen er dermed blevet til nok verdens første bog med skrabefelter som blikfang. Både over titlen og over bagsideteksten. Som læser er man derfor nødt til at foretage en handling for at komme til bogens indhold. Bogen fungerer i øvrigt også som skrabelod, idet 3 af bagsideteksterne bag skrabefeltet fortæller, at man har vundet et ophold på Reklamelinjen til en værdi af 34.500 kroner.
PDF Filer
Shortliste
CCA 2020