Kunde
Carlsberg
Bureau
TV 2 Marketing
Beskrivelse
Udfordring:
I dagens hektiske Danmark, siger 75% af alle danskere at de gerne vil se deres venner oftere.
Carlsberg har altid været en essentiel del af venskab og elsker gode venner. Derfor tog vi på en mission for at ændre tingenes tilstand og få flere danskere til at se deres venner oftere.
Ide:
Skabe en kampagne, med fokus på venskab. Udgangs-
punktet er et TV program, hvor vi ser hvor langt bedste venner er villige til at gå for hinanden.
På denne måde får vi unge danske mænd til at
genleve, hvor vigtigt det er at have ægte venner,
og inspirerer dem til at se hinanden oftere.
Resultater
• Total kampagne reach: 10,2 millioner mennesker.
• 59% af seerne så TV programmet BFF sammen med andre.
• 16% tænkte mere på venner og venskab.
• 12% fik lyst til at være mere sammen vennerne oftere.
• I kampagne perioden steg Carlsberg´s salg med 12%
Shortliste
CCA 2015