Kunde
Forbrugerrådet Tænk
Bureau
PONG
Krediteringer
Beskrivelse
33 % af cremer, kosmetik og andre hudprodukter indeholder skadelige kemikalier. Og de bliver smut direkte på kroppen. Men alligevel er det de færreste, der tjekker ingredienslisten på bagsiden af produktet - for det er jo de flotte forsider, man ser først i butikkerne og online. Men det ville vi gerne ændre på.
Derforforvandlede vi én af Danmarks mest besøgte Matas-butikker til et stort eksperiment, hvor alle kunder var deltagere. Vi vendte nemlig hvert eneste produkt i butikken, og filmede kundernes reaktioner og interviewede dem om oplevelsen for at gøre opmærksom på, at bagsiden er vigtig. Vi inviterede også andre hudpleje-brands til at deltage i "Bagsidens dag", og de vendte også deres produkter i annoncer og på deres online shops.
Det skabte PR på tværs af Danmark og resulterede i en stigning på 146 % i antallet af downloads af Kemilup-appen mens kampagnen kørte.
Vinder 2024
CCA 2024