Krediteringer
Beskrivelse
Strategi og koncept:
I mange år har ROCKWOOL henvendt sig til entreprenører, forhandlere og håndværkere. Men markedet har ændret sig og fokus er gået fra priskonkurrence til fokus på bæredygtighed og innovation. Derfor var det nødvendigt at forny strategien og placere ROCKWOOL længere oppe i beslutningshierarkiet, hvor man dog ikke havde fokus på hverken isolering eller ROCKWOOL. Målgruppen var ikke interesseret i et produkt, der var usynligt og gemt bag væggene. Men med ét simpelt koncept gjorde vi produktet synligt med ”Bag Facaden” – hvor man vender vrangen ud af bygningen og ser al ROCKWOOL-isoleringen.
Konceptet ”Bag Facaden” danner rammen for den første digitale oplevelse, hvor man dykker direkte ind i imponerende bygninger i Norden. Vi ser både bygningerne og ROCKWOOL i fuld 3D og man bevæger sig igennem bygningen ind bag facaden. En ny måde at vise ROCKWOOL på – som kun kan lade sig gøre i denne kombination af film og 3D.
Tekniske specifikationer:
Bygningerne er bygget i 3D 1:1 som de rigtige bygninger ud fra arkitekttegningerne på tre bygninger: Papirtårnet, Mjøstårnet og Cederhusen. Produkterne i hver bygning er bygget op i 3D Studio Max. Gennem en kombination af forskellige realistiske og stilistiske renderinger har vi skabt et look'n'feel, der guider tilskuerens opmærksomhed hen på de bagvedliggende og ellers 'skjulte' produkter. Hver bygning indeholder ca. 900-1600 billeder pr. bygning og med en kombination af NUKE og After Effects lykkedes det at skabe ét scroll ned gennem hver bygning. 3D bygningerne er merget sammen med droneoptagelser på locations, hvorved den færdige Digital Experience er skabt. Sitet baseres på REACT og for at gøre det muligt at skrælle facaden af - samt have et site med så mange billedsekvenser på - benyttes billedsekvensen Gatsby. Målet har været at sikre at oplevelsen responderer hurtigt på brugerens input ved scroll på trods af den store billeddatabase bagved.
Lancering:
”Bag Facaden” indeholder en digital oplevelse, print/indstik, og LinkedIn i Norden og derudover også en lokal PR-dækning. ”Bag Facaden” går hovedsageligt ud via digitale fagrelevante medier og er målrettet den snævre målgruppe arkitekter, bygherrer, ingeniører og til dels entreprenører. ”Bag Facaden” præsenteredes i oktober, og har vundet en ’FWA of The Day’ d. 22. december samt en CSS Design Award ’Website of The Day’ d. 21. januar.
Vinder 2022
CCA 2022