Krediteringer
Beskrivelse
I et af verdens mest kaffedrikkende lande, dominerer de helt store konglomerater. Der bruges millioner af kroner på et kedeligt tapet af forudsigelige glansbilleder, hvori kaffe-nydelses-øjeblikket iscenesættes på dogmatisk vis.
Challenger brandet Café Noir, der ikke har budgettet til at konkurrere på indkøb af medieplads, var derfor tvunget til at sparke døren ind.
Og midlet blev verdens mest bizarre auktion, der nogensinde er afholdt.
Med brand-awareness og engagement som målet, lancerede Café Noir en 6 ugers SoMe kampagne, hvori den franske pjerrot og hans sidekick, kaninen Claude, bortauktionerede sagnomspundne, fantastiske, og forunderlige genstande – såsom en sølvtand, duften af længsel, og husmåren ”Tim.”
I trit med brandets bizarre, helt sorte univers, efterspurgte auktionarius hverken penge eller rigdom i bytte for hans habengut. Historien lød, at den franske Pjerrot havde mistet sin fantasi og kun accepterede bud i form af inspiration. Facebook brugere blev opfordret til at skrive navnet på en ny farve, et opdigtet men troværdigt stykke fakta, linjer fra et ulæst kærestebrev, navnet på en usynlig ven og lignende for at deltage i auktionen.
Auktionens vinder blev fejret og fik tilsendt deres mytiske objekt.
Cafe Noir akkumulerede 1.2 millioner visninger blandt et kaffetørstigt publikum og beviste, at kreativitet altid overbyder selv de dybeste lommer.
Shortliste
CCA 2023