Kunde
Andersen Bakery
Bureau
Kontrapunkt
Beskrivelse
Kontrapunkt står bag interiørdesign og visuel identitet for det dansk-japanske bageri Andersens nye flagship-store på Gl. Kongevej i København.
Det hele startede med en kærlighedshistorie: I 1959 kom den japanske bager Shunsuke Takaki til København, hvor han forelskede sig hovedkulds i dansk mentalitet og kagekunst.
I Danmark fandt han en rig og nuanceret bagekultur, som han bragte med sig tilbage til Japan, hvor han åbnede det første Andersen-bageri i 1962.
I dag er Andersen et af Japans største bagerier, og de fleste japanere er fortrolige med danske klassikere som spandauere, kransekage og trekornsbrød – og nu har også København fået en Andersen.
Kontrapunkt har – ud over nyt logo, visuel identitet, strategi og design - også udviklet et navngivningssystem til produkterne, arrangeret åbningsevent samt stået for PR og kommunikation for det nye dansk-japanske bageri.
Vinder 2013
CCA 2013