Krediteringer
Beskrivelse
Hvert år starter mere end 3000 unge deres arbejdsliv hos McDonald’s. Desværre oplever mange af dem, at der bliver set ned på deres arbejde, på trods af at et arbejde hos McDonald’s både kræver og giver mere, end mange tror.
For at ændre danskernes holdning til, hvad et job hos McDonald’s er, lavede vi en social kampagne hvor vi forvandlede medarbejdernes egne historier til deres helt egen serie. Serien bestod af 6 episoder branded content, som blev skrevet på baggrund af interviews med unge medarbejdere, der var med til at skabe en fortælling om alle de emner, der fylder i et ungt liv, på både godt og ondt. På den måde kunne både nuværende og kommende medarbejdere spejle sig i serien og samtidig bruge den til at forklare over for venner og familie, hvad det egentlig vil sige at arbejde hos McDonald’s.
"ALT ÆNDRER SIG" var 22 minutters underholdning, udgivet eksklusivt på Youtube, hvor folk blev ledt til fra TikTok, Snapchat, Instagram og Spotify gennem trailere, snippets og influent-samarbejder.
Karaktererne Freja og Jonathan viste danskerne alle de drømme, ambitioner og bekymringer, man har, når man får sit første job i en periode af ens liv, hvor alt ændrer sig.
Hovedrollen spilles af skuespiller og influencer Anna Munch, som målgruppen er vokset op med i DRs eftermiddagsserie "Klassen". Titelmusikken blev lavet i samarbejde med Universal Music og Salomon Stampe, som også er kendt fra "Klassen". Dette skabte en uset kulturel relevans i målgruppen.
Hvilket kunne ses i resultaterne. Serien blev set i over 41.724 timer på 3 uger svarende til 4,8 års streaming. Kampagnen havde 1500% højere Click through rate end andre McDonald’s kampagner. Hvilket gav serien 1.195.186 visninger på 3 uger og influencer ontent performede 10x højere end deres andre kampagner. Og vigtigst af alt, så blev KPI'en "Jeg har fået et mere positivt syn på McDonald's som arbejdsplads på det sidste" øget med 42% og "jeg ser McDonald's som en god arbejdsgiver" med 8%.
Shortliste
CCA 2024