Krediteringer
Beskrivelse
PROBLEM
Med over 8.000 ansatte fordelt på over 100 restauranter og en gennemsnitsalder på 19 år er McDonald’s en af Danmarks største ungdomsarbejdspladser. Hvert år starter flere end 3.000 unge deres arbejdsliv hos McDonald’s, men desværre oplever mange af dem, at de bliver mødt med fordomme. Fordomme der samler sig om, at et job hos McDonald’s ikke er et “godt” job.
LØSNING
For at ændre danskernes holdning til, hvad et job hos McDonald’s er, forvandlede vi medarbejdernes egne historier til deres helt egen serie. Serien bestod af 6 episoder branded content, som blev skrevet på baggrund af interviews med unge medarbejdere, der var med til at skabe en fortælling om alle de emner, der fylder i et ungt liv, på både godt og ondt. Sådan kunne både nuværende og kommende medarbejdere spejle sig i serien og samtidig bruge den til at forklare over for venner og familie, hvad det egentlig vil sige at arbejde hos McDonald’s.
"ALT ÆNDRER SIG" var 22 minutters underholdning, udgivet eksklusivt på Youtube, hvor folk blev ledt til fra TikTok, Snapchat, Instagram og Spotify gennem trailere, snippets og influent-samarbejder.
RESULTATER
- 39% svarede, at “McDonald’s er en god arbejdsgiver” – en stigning på 8%. Samtidig var kun 5% uenige, det laveste nogensinde målt.
- 20% svarede, at “Jeg har fået et mere positivt syn på McDonald’s som arbejdsplads på det seneste” – en stigning på 42%.
- 52,5% svarede, at “McDonald’s er en ansvarlig arbejdsplads, der uddanner unge mennesker og ruster dem til fremtiden” – en stigning på 11%.
- 1.195.186 millioner visninger de første tre uger, og den blev set i mere end 41.724 timer
- 454.240 unge (18-24 år) havde set serien - en estimeret dækning på 80%.
- Den gennemsnitlige visning var 2.31 minutter pr. afsnit (hvert afsnit er mellem 2.28 og 4.12 minutter).
- Gennemsnitlig VTR på YouTube var over 70% (benchmark 45%)
- Kampagnen havde 1500% højere CTR end gennemsnittet for McDonald’s-kampagner.
- Influencer-content performede 10 gange bedre end andre McDonald’s-kampagner, og TikTok-content oversteg benchmark på alle metrics.
PDF Filer
Shortliste
CCA 2025