Kunde
Greenpeace & Danmarks Sportsfiskerforbund
Bureau
& Co. / NoA
Krediteringer
Beskrivelse
Begravelsen af Vejle Fjord satte gang i samtalerne, og Greenpeace blev inviteret til alle store danske tv- og radioprogrammer før og efter begravelsen. Med et lille mediebudget på 30.000 DKK genererede vi en medieværdi (presseomtale) på 40.100.000 DKK for vores kampagne, hvilket gav en ROI på medieinvesteringen på 133.567 %.
Kampagnen fik en presseeksponering i Danmark på 148.484.569, svarende til at hver eneste dansker så vores budskab mere end 25 gange.
Disse resultater var afgørende for ikke blot at sikre 39.000.000 DKK til den nødvendige genopretning af Vejle Fjord, men også for at bidrage til at sikre en fond på 40.000.000.000 DKK målrettet reduktion af kvælstofforurening i Danmarks farvande og genopretning af maritimt liv.
Shortliste
CCA 2025