Krediteringer
Beskrivelse
Med uvisheden om, at der måske ikke er nok energi til alle, ønskede HOFOR at påminde Københavnerne om, at det gyldne tal for stuetemperaturen er 19 grader – og dermed positionere sig i energi-samtalen.
I et finurligt, humoristisk og quirky univers, viser HOFOR at 19 grader faktisk ikke er helt… skævt. Men at det faktisk gavner, at vi drejer termostaten – om end på en lidt skæv måde. Kampagnen bestod af tre forskellige kampagnefilm “Bænken”, “Duellen” og “Ketchup”. De tre film blev hver produceret i 3 forskellige versioner (fuld version, 30 sek., og 15 sek.) for at imødekomme de forskellige betalte medier (Facebook, Instagram, YouTube), som tilsammen skulle nå alle Københavnere. Hertil supplerede en version af hver film til OOH – et unskippable format i byrummet, hvor Københavnerne lever deres liv. Kampagnen blev supporteret af en mindre yderligere aktivering, hvor HOFOR på tværs af egne kanaler (Social og Web) tiltede deres logo 19 grader, for at understrege og give en yderlige oplevelse af budskabet “19 grader er ikke helt skævt”.
Kampagnen virkede. HOFOR fik synlighed i energi-samtalen, fik leveret budskabet om at “19 grader ikke er helt skævt” til københavnerne. Og københavnerne responderede ved at skrue ned. Forbruget i kampagneperioden var 7% lavere end i samme periode sidste år. Formentlig godt hjulpet på vej af den samlede samtale om energikrise, men vigtigst var at vi sammen sparede på forbruget
PDF Filer
Shortliste
CCA 2023