Kunde
Royal Unibrew | MOKAÏ
Bureau
The Unicorn
Krediteringer
Beskrivelse
"Hej. Vil I hjælpe os med at redde et af Danmarks mest mobbedede brands"?
Så klar var briefen, da MOKAÏ bad om et revitalisering af branded. Lige fra start var strategien rørende enkel: Det er svært at drille dem, der griner af sig selv.
Og med det som udgangspunkt, blev den nye tone og stil for MOKAÏ sat i søen, suppleret af en solid omgang selvironi og ærlighed. Det bærende medie i relanceringen var Outdoor og OOH, som med ret så få ord skulle skille sig ud i gadebilledet og cementere den nye identitet om MOKAÏ.
I alt fra outdoor og biografreklamer til about-teksten på Facebook blev tonen slået an. Folk kunne lide det. Måske mere end de kunne lide produktet. Men den slags er ikke vores bløde hænder.
Og det gjorde en forskel. Engagement rate på sociale medier steg med over 530%, der blev meldt udsolgt i hele landet af den nye lancering MOKAÏ POP. Selv et af landets mest lyttede radioprogrammer Påstand Mod Påstand talte meeeeeget pænt om kampagnen og Kidd – hele Danmarks gavflab #1 – skrev helt uopfordret på Facebook, hvor han roste kampagnen. Så noget rigtigt må vi have gjort.
Shortliste
CCA 2023