Krediteringer
Beskrivelse
Vinteren 2021: Coronaen hærgede, Danmark var inde i nedlukning nr. 2 og stemningen var på sit lavpunkt. Alle kendte anbefalingerne om at spritte hænder, holde afstand og blive hjemme, men vi gad bare ikke mere. Vaccinerne var ganske vist på vej, men ingen vidste helt hvornår, så der var behov for at motivere os allesammen til at holde ud lidt endnu.
Derfor gik Sundhedsstyrelsen i øjenhøjde med danskerne. For nogle gange skal man også bare anerkende, at noget er virkelig, virkelig træls. Og prøve at grine af det: Fra briller, der duggede over mundbindet, til desperate teenagere, der endnu engang var strandet derhjemme med forældrene. Selvom de konkrete udfordringer var forskellige, var vi grundlæggende alle i samme båd.
Hvert kreativ blev målrettet til den målgruppe, som kunne identificere sig mest med situationen, og blev eksekveret på TV, outdoor, display, Snapchat, Spotify, Instagram, Facebook, radio mv.
Kampagnen nåede over 182 mio. eksponeringer på tværs af kanaler, og følelsen af at blive set og mødt skabte positiv respons hos de coronatrætte danskere. På den måde fik vi allesammen et skulderklap til at have tålmodighed – lidt endnu.
PDF Filer
Shortliste
CCA 2022