Kunde
NATURLI'
Bureau
Uncle Grey
Krediteringer
Beskrivelse
Det plantebaserede brand, Naturli, stod overfor en udfordring. En 100 år gammel lov om afgift på kakao inkluderede ikke plantebaserede produkter. Derfor blev beskatningen 76 gange så høj på plantebaseret kakao som på mælkebaseret kakao. Efter flere forsøg på at kontakte regeringen om en lovændring, bad Naturli om hjælp til at få råbt Christiansborg op.
Vi skulle bruge en influencer. En politisk influencer. Men Danmarks mest højtråbende politiske satiriker, Kirsten Birgit fra Den Korte Radioavis, var ikke til salg pga. sin position i public service. Så vi planlagde et live-indslag, hvor vi i samarbejde skulle lave en aftale om en influencer-kampagne. Vi klædte Naturlis CEO, Henrik Lund, på til opgaven og indfiltrerede Danmarks mest lyttede radioprogram. Af to programmer fik vi 2 x 10 minutters indslag, hvor sagen blev diskuteret, og hvor vi endte ud i, at Kirsten Birgit lavede en on-air influencer-reklame for Naturli.
Vi eksekverede ganske enkelt vores influencer-kampagne live i radioen, mens hele Danmark lyttede med. Også Skatteminister Morten Bødskov, som efterfølgende fik ændret loven.
Shortliste
CCA 2020