Krediteringer
Beskrivelse
BAGGRUND: MERE HOLDNING — MINDRE SPILD
Siden ungdomskulturens fødsel har mode været en måde at protestere og udbasunere sine holdninger.
Og intet tøj gør det tydeligere end Statement T-Shirt’en.
Men mode er også en af klodens mest forurenende industrier.
Så hvad gør en generation der vil høres og ses — men tænker to gange før de køber nyt tøj?
LØSNING: ET IKONISK STYKKE UNGDOMSKULTUR GENTÆNKT
Hvad hvis designet af dit tøj blev ved med at udvikle sig efter du havde købet det?
Hvad hvis det var lige så let at skifte outfit som at swipe mellem Facebook-Filtre?
Hvad hvis en enkelt T-shirt kunne vise tusinde designs?
The Last Statement T-Shirt er et ikonisk stykke ungdomskultur, gentænkt til en digital generation:
Den første Instagram-integrerede AR T-Shirt, der kan opdatere sit design med et enkelt swipe.
Det giver vores publikum en unik værdi: Hver dag kan de dele et nyt animeret statement design, der spidder en aktuel debat — uden nogensinde at skulle købe en anden T-shirt.
RESULTATER
Med over 150 artikler og næsten 6 millioner læsere, blev The Last Statement T-Shirt bannerfører for en verdensomspændende debat om rollen for fysisk tøj i en digital virkelighed.
Det første oplæg på 1000 T-shirts blev udsolgt på en måned. Hver enkelt T-shirt generede i snit 26 unikke stories, med 12.000 visninger hver. Og alt dette lykkedes samtidig med, at vi sparede miljøet for produktionen af de 25.000 bomulds T-shirts det havde krævet, hvis vi havde skulle printe hvert enkelt statement på gammeldags manér.
NØGLETAL
Artikler: 150+
Samlet PR Visninger: 5.930.000
Stories per T-Shirt: 26
Visninger per T-Shirt: 12.000
Shares: 7.000+
Vinder 2020
CCA 2020