Kunde
Eniro / Krak.dk
Bureau
DDB Copenhagen
Beskrivelse
I 2011 introducerede Krak en ny søgefunktion for produkter. Vi vidste, at den bedste reklame ville være at få folk til selv at afprøve den nye funktion – men det krævede, at vi gav dem en særlig anledning.
Vi producerede derfor en 25 minutters interaktiv road movie, hvor brugerne skulle hjælpe Casper Christensen med at finde hans tabte noter og komme fra Vestjylland til København. Eneste redskab brugerne havde til rådighed var Krak.dk’s produktsøg.
Hver scene havde forskellige udgange afhængigt af, hvilke produkter brugerne fandt – hvilket gav et utal af forskellige individuelle spiloplevelser. Og ved at gøre progressionen i spillet afhængig af at finde produkter i nærheden af Caspers placering rundt om i landet demonstrerede vi Krak’s primære force overfor Google: lokal dækning.
Kampagnen nåede 278.000 unikke besøgende indenfor tre måneder – eller mere end 5% af den danske befolkning – og den gennemsnitlige spilletid per bruger var 7 minutter og 41 sekunder, svarende til mere end 15 standard TV-reklamer. Derudover var kampagnen var en af årets mest omtalte i Danmark.
Vinder 2012
CCA 2012