Kunde
Royal Copenhagen
Bureau
Merkle
Beskrivelse
OPGAVEN
Hvordan kan Royal Copenhagen, et 240 år gammelt premium brand, bevare sin relevans og undgå at blive et "mormorbrand"?
Royal Copenhagen vil ud af vitrineskabene som en tidssvarende og naturlig del af en æstetisk smuk og kvalitetsbevidst hverdag på fx sociale platforme.
Med begrænset marketingbudget uden plads til dyre indholdsproduktioner vil Royal Copenhagen bruge årets kampagner til at engagere og involvere forbrugerne via kampagnesites og social media platforme.
Målet er at gøre helt 'almindelige forbrugere' til brandambassadører og generere brugerdrevet content i en kvalitet og mængde der kan sikre Royal Copenhagen en tilstedeværelse med vitalitet og friskhed.
LØSNING:
I stedet for at satse på en enkelt stor kampagne til at flytte forbrugere mentalt fra passive tilskuere til ambassadører udviklede vi 2 skarpe, målrettede og selvstændige indsatser med et enkelt, klart formål: At formidle fortællingen om Royal Copenhagen som brandet der gør selv de mest ordinære øjeblikke helt enestående.
http://cupsandmugs.royalcopenhagen.com/
100 Cups and mugs er emotionel involvering: 100 forskellige kopper og krus fra Royal Copenhagen foreviget i tusindvis af små øjeblikke af brugere - #ElevatingMoments og som videoindhold skabt sammen med Perch's Thehandel og Coffee Collective.
http://apassionforblue.royalcopenhagen.com/
A Passion for Blue handler om personlig involvering i brandets historie. 240 års jubilæet bliver fejret i 2015, afspejlet i et site der løbende udvikler sig, fordi vi mixer dine #royalcopenhagen billeder fra Instagram med "officielle jubilæumsbilleder".
DATA:
Succes på både kvantitet – og kvalitet
Cups and mugs får 68602 besøgende.
Hele 10.347 - over 15% - ”instagrammer” #ElevatingMoments med Royal Copenhagens. Nye 'elevating moments' tikker ind på Instagram 6 mdr efter 'kampagnen'.
Vinder 2016
CCA 2016