Kunde
Alternativet
Bureau
Saatchi & Saatchi
Beskrivelse
Valgplakater er stort set identiske, hvilket gør det svært at skelne dem fra hinanden.
Samtidig satte et ekstremt lavt budget begrænsninger for antallet af plakater Alternativet kunne lave. _
Og sidst men ikke mindst var der indædt kamp om de gode pladser i bybilledet.
Den Alternative valgplakat var en valgplakat der var kvart så stor som de andres.
Den kvarte størrelse betød ikke bare at der var plads til den på alle de prominente lygtepæle og træer i Danmark.
Den nåede meget længere end det. Der var plads til Plakaten i DR, Politiken, Facebook, Instagram i tusindtal, i Bezzerwizzer og endda på Himalaya.
Den lille valgplakat blev valgets mest eksponerede plakat og var en lille, men vigtig brik i valgets største overaskelse:
På 6 måneder gik Alternativet fra at være en græsrodsbevægelse der ikke engang var stemmeberettiget, til at blive Danmarks 6. Største parti med exceptionelle 9 mandater
Vinder 2016
CCA 2016