Krediteringer
Beskrivelse
Hvorfor er kampagnen relevant i kategorien creative use of influencers?
Ingen kan gøre rugbrød mere attraktivt overfor den unge målgruppe end Tobias Rahim. Han er troværdig, fordi Schulstad laver det rugbrød, han selv spiser. Han gør Schulstad attraktiv fordi… så se dog på ham!
Casebeskrivelse
For første gang spiser danskerne mere lyst brød end rugbrød, især de 13-17-årige. Men hvordan gør man rugbrød interessant for en målgruppe, der ikke vil dikteres af forældre – og slet ikke af Schulstad?
Svaret er en stor mand i bar overkrop med håndvægte på en rugmark. Under titlen ‘Powered by Rugbrød’, lod vi den kulturelle kapital, der følger med en superstjerne som Tobias Rahim, tale for sig selv. Schulstad blev Rahims første kommercielle partnerskab, hvilket løftede de unges appetit på rugbrød med 33 % og nåede et nyhedsreach på +4 mio.
Shortliste
CCA 2025