Krediteringer
Beskrivelse
Hvorfor er kampagnen relevant i kategorien creative partnership?
Powered by Rugbrød er resultatet af to parter, der begge vinder ved at samarbejde. Tobias Rahim gjorde et produkt, han elsker (og rister på grænsen til det brændte) til sin egen fortælling. Og Schulstad fik hul igennem til den unge målgruppe.
Casebeskrivelse
For første gang spiser danskerne mere lyst brød end rugbrød, især de 13-17-årige. Men hvordan gør man rugbrød interessant for en målgruppe, der ikke vil dikteres af forældre – og slet ikke af Schulstad?
Svaret er en stor mand i bar overkrop med håndvægte på en rugmark. Under titlen ‘Powered by Rugbrød’, lod vi den kulturelle kapital, der følger med en superstjerne som Tobias Rahim, tale for sig selv. Schulstad blev Rahims første kommercielle partnerskab, hvilket løftede de unges appetit på rugbrød med 33 % og nåede et nyhedsreach på +4 mio.
Shortliste
CCA 2025