Krediteringer
Beskrivelse
BAGGRUND
Forud for 2. sæson af House of the Dragon ønskede Max at aktivere fans ved at få dem til at vælge side i seriens borgerkrig.
Hver fan gemmer på en indre dragerytter. Derfor besluttede vi at skabe en rejsende dragerytter-simulator, hvor fans kunne udleve deres drøm ved at ride på deres yndlingsdrage og få et personlig klip af deres flyvetur til deres sociale medier.
EKSEKVERING
The Red Keep
Et skalamodel af 'The Red Keep' blev bygget til at huse aktiviteten, dekoreret med ældet murværk, bannere med våbenskjold, røg-effekter, registrering tablets i 'sten' holdere, LED skærme, samt udskiftelig skiltning i kobber på forskellige sprog, så aktiveringen kunne afvikles på tværs af markeder.
Dragonrider Saddel
En hårdfør saddel blev støbt i glasfiber og beklædt med patineret læder, fåreskind, stropper og ældede metaldele udført af certificerede saddelmagere. Sadlen blev monteret på en hydraulisk base, der bevægede sig synkront med baggrundfilmen, mens 'bass shakers' leverede vibrationer der tilføjede ekstra realisme til dragernes brøl.
Dragon Keepers
'Dragon Keepers' guidede brugerne til at sværge troskab til "The Black-" eller "Green Council" via tablets. Herefter valgte deltagerne, hvilken drage de ville ride på, og hvilken ikonisk Westeros-lokation de ønskede at flyve over.
Oplevelsen
Inde i borgen satte brugerne sig i sadlen med forprogrammerede bevægelser, der simulerede flyvningen. Under turen blev de udsat for vind, røg, lydeffekter og vibrationer, for at gøre oplevelsen så realistisk som muligt. Deltagerne kunne samtidig se sig selv i realtime, hvilket gav dem mulighed for virkeligt at skrue op for deres performance. Da flyveturen var overstået, genererede backend-softwaren et personlig Dragonrider-klip, som kunne downloades med det samme via en QR-kode på skærmen. Den endelige video blev skabt ved at kombinere live-optagelserne og digitale overlays: Westeros-baggrunde, deltagernes præstationer, dynamiske tågeeffekter og variabel 'title art', der var tilpasset brugerens nationalitet.
RESULTATER
• 4 locations (Verdenspræmieren, Madrid, Barcelona og De Olympiske Lege)
• 7.800 gennemført flyveture
• En samlet rækkevidde på 20,2 millioner på sociale medier
PDF Filer
Shortliste
CCA 2025