Krediteringer
Beskrivelse
Rynkeby, Danmarks mest ikoniske juicebrand, stod over for en udfordring: Hvordan genopfinder man sig selv i en verden, hvor tiden er løbet fra juicen om det fælles morgenbord, der er blevet erstattet af en hektisk hverdag på farten med on-the-go-produkter?
Det var tid til at forny brandet, lægge det støvede image – og aben Rynke – bag sig, og skabe relevans hos en yngre generation, under strategien ”Sæt frugt på din dag”.
Løsningen blev relanceringen af TØRST, en læskedrik i 0,5 og 0,85 liter, som afsæt for et nyt og friskt univers. Vi skabte et moderne, eventyrligt univers, hvor tradition, visdom og kærlighed til naturen blev kombineret med et strejf af fashion, humor og ungdommelig dovenskab. Den visuelle stil og art direction skulle ikke kun være opsigtvækkende og frisk, men også bryde lydmuren i en tung kategori kendt for sine Stock-agtige pack-shot universer.
Eventyret om TØRST er historien om en gammel mormor, der bor dybt inde i skoven med 5 dovne børnebørn, som hun giver en udfordring: Rejs ud og find din tørst! For hvordan skal man stille tørsten, hvis man ikke ved, hvordan den føles? Med budskabet “Find din tørst. Sluk din tørst.” har Rynkeby taget sine første skridt mod en stor transformation.
Og resultaterne? 64% husker budskabet ”Find din tørst. Sluk din tørst”, og Adforum udnævnte i sensommeren hero-videoen til den næstbedste i verden inden for kategorien, kun overgået af Coca-Colas ”Epic Night Out”. Men allervigtigst var kampagnen med til at mere end fordoble salget af TØRST og markerede starten på en længere modernisering af Rynkeby-brandet fra morgenjuice til moderne tørstslukker.
Shortliste
CCA 2025