Kunde
Børns Vilkår
Bureau
Publicis Creative
Krediteringer
Beskrivelse
"HØRT i Natten” forvandlede en ofte overset genstand – garderobebilletter – til en ny mediekanal og skabe en uventet, men naturlig berøringsflade med målgruppen.
Ved at placere en QR-kode på billetten udnyttede vi en eksisterende vane hos unge – at de tager billeder af deres garderobebilletter, i tilfælde af at den mistes.
I stedet for at råbe højere end andre budskaber i nattelivet, blev kampagnen dermed en integreret del af en velkendt handling. Garderobebilletterne blev ikke blot en adgang til overtøjet – de blev en adgang til hjælp. En QR-kode sikrede, at HØRT’s rådgivningstilbud lå i de unges kamerarulle dagen efter, hvor ensomhed og psykisk sårbarhed ofte mærkes stærkest.
Mere end 250.000 garderobebilletter blev taget i anvendelse på over 100 spillesteder, natklubber og ungdomsuddannelser i Danmark.
For at forstærke kampagnens reach indgik vi partnerskaber med influenter, der delte deres egne oplevelser med psykisk sårbarhed og HØRT’s tilbud. Influenterne brugte garderobebilletterne som et anker og narrativt greb i deres storytelling, hvilket gjorde budskabet både autentisk og viralt og resulterede i 597.000 impressions og 15690 engagements.
Antallet af henvendelser til HØRT steg med 63,1%
Alt sammen for et budget (print og distribution) svarende til indrykning af én enkelt printannonce.
Shortliste
CCA 2025