Kunde
Roskilde Festival
Bureau
& Co. / NoA
Krediteringer
Beskrivelse
Hvorfor passer 'No' ind i Copywriting?
Nogle gange handler god copywriting om flotte vendinger og sproglige finurligheder.
Andre gangen handler det om at fatte sig i korthed - om at skære et budskab helt ind til benet.
‘No’ passer ind i Copywriting, da den med en simpel, næsten naiv tilgang lader budskabet stå helt alene, for at forstærke pointen om at indholdet ikke er til diskussion.
Idéen:
Hvert år oplever stadig flere gæster på Roskilde stødende og grænseoverskridende adfærd. Opførsel, der ødelægger det frirum, der burde handle om musik og fællesskab.
Som kronen på værket af en øget sikkerhedsindsats, ønskede Roskilde at sende en tydelig besked med et uforbeholdent budskab: at der ikke er plads til nogen form for grænseoverskridende adfærd på Roskilde Festival.
For selvom vi ofte giver lidt slip på tøjlerne, når vi er på festival, må vi ikke give slip når det kommer til consent og respekt for ordet ‘nej’.
Vi placerede et billboard direkte igennem hegnet til Roskilde Festival, for at fysiskgøre budskabet: at ordet ‘nej’ er lige så gældende på festival-siden, som det er på den anden side af hegnet, ude i hverdagen. Her stod det i løbet af hele festivalen, som et stort, orange statement - og en samtalestarter for festivalens gæster.
Billboardet blev foreviget i et stykke content, som blev delt på Roskilde Festivals egne kanaler, hvor budskabet fik reach langt ud over festivalpladsen - og hvor politikere, influencere, musikere og fans istemte sig vigtigheden i at et ’nej’ også betyder ‘nej’ når du er på festival.
Shortliste
CCA 2025