Creative Circle er den danske repræsentant for Cannes Lions, og en række andre internationale priser.
Cannes Lions har eksisteret siden 1954, og er en global event for professionelle og studerende, der arbejder inden for kreativ kommunikation, reklame, digital og design. Festivalen, der varer 5 dage, afholdes hvert år i Palais de Festival i Cannes, Frankrig, og tiltrækker 13.000 delegates fra mere end 95 lande, og over 26.000 bidrag indsendes hvert år. Der er åbent for entries fra 16. januar til 10. april 2025. Se entry guide her.
Repræsentantskabet omfatter organisering den danske delegation i Cannes, events før, under og efter Lions, og Young Lions konkurrencen, som i øvrigt fylder 30 år i 2025. Hertil kommer udvælgelse af jurymedlemmer til Cannes Lions, Eurobest, Dubai Lynx, Spikes Asia og mange andre.
Formålet med repræsentantskabet er at sikre danske bureauer og annoncører adgang til og inspiration fra verdens bedste kreative kompetencer og arbejder.
Herudover kommer viden og inspiration fra Cannes til at indgå i Creative Works, som løber over hele året. CC hjembringer de bedste cases, screenings og webinars fra Cannes, og tilstræber at dele materialet til hele Danmark.
Af øvrige tiltag repræsentantskabet medfører er:
- See It Be it programmet, som et fuldt finansieret karriereforløb for kvinder i den kreative sektor (kun 12,6 % af kreative direktører worldwide er kvinder).
Læs om See it Be it her
- The ERA Programme, som skal sikre inklusion og diversitet i talentmassen via 2 mio € i fripas til underrepræsenterede grupper.
Læs om The ERA programme her
- En række Academies, herunder Roger Hatchuel Student Academy, som skal give talentmassen hos bureauer og annoncører bedre karriereforudsætninger.
Læs om LIONS scholarships her
- The Jodi Harris Scholarship tilbyder fripas med ophold til 10 brand marketing talenter i alderen 31-36 år fra underrepræsenterede grupper.
Læs om Jodi Harris Scholarship her
- Via Lions’ analyseenhed får danskerne desuden adgang til en række globale insigter om sammenhængskraften mellem kreativitet og resultater. Disse udbydes også i kursusform.
Læs om LIONS Learning her
- Endelig tilbyder Cannes Lions adgang til Love the Work, som er en online database af alle indsendte cases, arbejder, annoncører og bureauer. Dette er en betalt service, som du har adgang til som delegate.
Læs mere om Love the Work
Vi glæder os til løfte kreativitet nationalt og internationalt sammen med jer.