Kunde
Kræftens Bekæmpelse og TrygFonden
Bureau
Robert/Boisen & Like-minded
Produktionsselskab
Gobsmack
New Land
Krediteringer
Beskrivelse
PROBLEM:
Danske unge drikker meget. Faktisk så meget, at mere end halvdelen af alle danske 18-24-årige har prøvet at gå glip af noget, de ellers gerne ville have været med til fordi at de havde drukket for meget. Så hvordan får vi unge mennesker til at reflektere over deres usunde drikkevaner?
LØSNING:
- Vi besluttede os for, at tage fat i en af de mest skræmmende følelser man som ung kan føle: FOMO ("fear of missing out"), og stillede det hypotetiske spørgsmål: 'Hvad nu hvis du gik glip af den ene aften, dine venner vil huske for altid?'.
RESULTATER;
- Engagement rate 900% over gns.
- Average time spent with campaign: 3 min and 18 sec.
- 60% ad-recall efter kun to uger
- Fik 57% til at reflektere over deres alkohol forbrug.
- Fik 19% til at ville drikke mindre.
Shortliste
CCA 2024