Kunde
DR
Bureau
DR Design
Krediteringer
Beskrivelse
I næsten 60 år har TV Avisens øje været danskernes vindue til verden. Fra at være det eneste nyhedstilbud på TV til at skære igennem et brusende mediebillede, sensationer og fake news, har TV Avisen taget et nyt skridt og er trådt ind i en ny digital virkelighed. Navnet er nu TVA, og med et omfattende redesign af den visuelle identitet er DR’s nyheder på TV og nettet rykket helt tæt sammen.
For at sikre at brugerne altid er opdaterede med både de seneste og mest relevante nyheder, kombineres velkendte formater fra TV med elementer fra den digitale verden, som notifikationer og widgets. Der er udviklet en lang række værktøjer, som giver journalister og værter muligheder for selv at levere den visuelle formidling.
Det grafiske nyhedsøje og den virkelige jordklode kombinerer dybde og flade og fremstiller et moderne og præcist nyhedsdesign, hvor den virkelige verden inkluderes. På den måde fungerer kombinationen af øjet og jordkloden som et visuelt bindeled mellem det rene grafiske udtryk i on screen grafik samt infografik og de levende nyhedsbilleder i en nyhedsudsendelse.
Den visuelle identitet er udviklet med fokus på skalerbarhed og spændvidde, og opfylder således ethvert tænkeligt behov, stort som småt. Og når de helt store begivenheder sker, er designet gearet til at understøtte det. Med et redesign af TVA, tager DR formidling af nyheder ind i en ny epoke, og den visuelle identitet sikrer at brugerne altid får en relevant og troværdig nyhedsdækning.
Som en del af den nye identitet er der udviklet en helt ny lyd til TVA.
Leverancer:
Visuel identitet
Design guidelines
Motion design
Studiedesign
Infografik
Merchandise
Music direction
Vinder 2024
CCA 2024