Krediteringer
Beskrivelse
HVORFOR PASSER DENNE CASE IND I PROMO AND ACTIVATION / PHYSICAL:
Centrale omdrejningspunkt for denne kampagne var vores opdaterede versioner af kendte danske landskabsmalerier, som under kampagnen blev udstillet på den Hirschsprungske Samling og blandt andet også satte scenen for en debataftenen der behandlede problematikken. Efterfølgende gav vi også alle danskerne mulighed for at bestille en fysisk kopi af alle vores opdaterede mallerier. Et tilbud som mere end 10.000 danskere benyttede sig af.
PROBLEM:
I Danmark er klimaforandringer den største trussel mod vores landskab. For at beskytte vores land skal vi installere 16 nye vindmøller hver måned i de næste syv år! Men i 2023 blev alle planlagte vindmølleparker sat i bero, og ingen vindmøller opsat. Årsagen? Danskerne mener, at vindmøller ødelægger det smukke danske landskab.
LØSNING:
Vi ønskede at starte en debat, og udfordre danskernes forældede opfattelse af hvad dansk idyl er. Kampagnen der tog udgangspunkt i de traditionelle guldaldermallerier, stillede derfor spørgsmålet: 'Er det tid til at ændre billedet på dansk idyl, hvis vi gerne vil bevare den?'.
RESULTATER:
- 839.000 har reflekteret over betydningen af den grønne omstilling på baggrund af kampagnen.
- 484.000 er blevet mere interesserede i vindenergi på baggrund af kampagnen.
- 37% af alle danskere kender kampagnen.
+10.000 danskere har bestilt en af de opdateret mallerier som plakat.
Vinder 2024
CCA 2024