Kunde
Forbrugerrådet Tænk
Bureau
PONG
Krediteringer
Beskrivelse
33 % af cremer, kosmetik og andre hudprodukter indeholder skadelige kemikalier. Og de bliver smut direkte på kroppen. Men alligevel er det de færreste, der tjekker ingredienslisten på bagsiden af produktet - for det er jo de flotte forsider, man ser først i butikkerne og online. Men det ville vi gerne ændre på.
Derfor indgik vi et partnerskab med Matas og en række hudpleje-brands om at skabe "Bagsidens dag".
Partnerskabet bestod i at vi overtog en hel Matas-butik og vendte hvert eneste produkt i den. Så filmede vi kundernes reaktioner og interviewede dem om oplevelsen. Vi inviterede også andre hudpleje-brands til at deltage i "Bagsidens dag", og de vendte også deres produkter i annoncer og på deres online shops.
Ud over butikken, der en hel dag var en levende event, så bestod kampagnen af to film med de besøgende kunder, en række animerede film til sociale medier og samarbejdet med en lang række kosmetik- og hudpleje-brands.
Det skabte PR på tværs af Danmark og resulterede i en stigning på 146 % i antallet af downloads af Kemilup-appen mens kampagnen kørte.
Shortliste
CCA 2024