Kunde
Himmerlandskød A/S
Beskrivelse
Himmerlandskød er Danmarks næststørste producent af oksekød i bedste kvalitet og 100 % dansk. Sporbarhed og dyrevelfærd er en vigtig del af Himmerlandskød, og deres værdier og kultur bygger på mere end 100 års erfaring og høj faglighed.
Himmerlandskøds tidligere visuelle identitet var præget af et romantisk og uddateret idyllisk udtryk, med et komplekst logo som omdrejningspunkt, der qua sine mange bestanddele, ikke fungerede hensigtsmæssigt på tværs af både trykte og digitale medier.
Baseret på målgrupperne, det aktuelle værdisæt og målsætninger for fremtiden i en ny brandstrategi, skulle designet og det samlede udtryk i højere grad spille på bl.a. ”lokal nærhed”, “eksklusivitet”, ”kvalitet” og udvise klassisk håndværk, maskulin tyngde og erfaring.
I kraft af Himmerlandskøds værdier og de mere end 100 års erfaring, var det naturligt at tilføre det visuelle udtryk designelementer, der trækker på det historiske kombineret med tidssvarende designgreb, der rækker ind i fremtiden.
Designudviklingen er derfor baseret på inspiration fra historiske elementer fra slagterfaget – facader på traditionelle delikatesseforretninger, gamle emaljeskilte og hammerslået metal.
“Tyren” er fastholdt som bomærke, men er blevet forenklet og opstrammet, og suppleres nu af et specialtegnet navnetræk med en tyngde, der står mål med den ikoniske tyr. Udover at bomærke og navnetræk nu kan bruges uafhængigt af hinanden, er diverse supplerende elementer tilført i form af stempler, stiliserede udskæringer og et mønster baseret på tyren.
Den grønne farve er fortsat dominerende i redesignet, hvor den i en ny og dybere nuance tilfører noget klassisk eksklusivitet til udtrykket, og high-end følelsen understreges af mat guld, der, så vidt muligt, optræder som en regulær pantone, der fremstår let metallisk i overfladen.