Kunde
VisitDenmark
Beskrivelse
Baggrund
Ti danske vestjyske kommuner ønskede at pulje deres markedsføring og skabe et samlet Vestkyst-brand. Brandet skulle på én gang være attraktivt og troværdigt og dermed gøre op med det fortærskede, og ofte utroværdige, turistglansbillede af feriehuse og familieidyl i en solbeskinnet dansk sommer.
Brief
Skab en identitet for den danske Vestkyst der ærligt afspejler dens unikke fordele, binder kystens steder, oplevelser og mennesker sammen og tiltrækker gæster året rundt.
Løsning
Identiteten er inspireret af de 11 unikke sømærker, der står fredede, langs Vesterhavet og visuelt samler kysten i dag. De stringente grafiske figurer og linjer er kombineret med en ærlig billedstil, der viser den rå skønhed, man finder på Vestkysten året rundt.
Herudover er der bevidst skabt et fokus – ikke bare på de fysiske steder – men på den unikke livsstil, der samler befolkningen. En livsstil hvor man, når man bor langt fra alt, kommer helt tæt på det, der virkelig betyder noget.