Kunde
Trackunit
Beskrivelse
BAGGRUND
Trackunit er en dansk tech virksomhed, som udvikler og producerer telematikløsninger til byggebranchen. Som led i en mission om at digitalisere en af de mindst digitale brancher, har det været nødvendigt at revitaliserer virksomhedens identitet. Software er omdrejningspunktet i en ny strategi, der har ryddet godt op i produktporteføljen, skærpet kommunikationen og positioneret Trackunit som en global spiller på markedet.
ET OPGØR MED FORTIDEN
Det nye designkoncept er et opgør med en branche, der i årevis har været domineret af koldt stål og et tungt, maskulint udtryk. Med den nye identitet har vi skabt en mere menneskelig, enkel og fleksibel visuel identitet med målet om at sætte form og farve på fremtidens byggeri, og gøre op med en æra præget af kompleksitet. Dog har det været vigtigt at arbejde med stor respekt for det Trackunit kommer fra – for udover at markere det forretningsmæssige skift, har det også været afgørende, at identiteten kunne følge både medarbejdere og samarbejdspartnere i den valgte retning.