Kunde
Spies (Thomas Cook)
Beskrivelse
INDSIGT
Næsten hver anden indrømmer, at de nyder ferien meget mere, når vejret derhjemme er dårligt (Cint survey 2018).
LØSNING
For at gøre ferien endnu bedre for vores gæster udviklede vi en vejrmaskine, som gav dem mulighed for rent faktisk at mærke det dårlige vejr derhjemme på egen krop - på en strand i Thailand. Når gæsterne indtastede deres hjemby i en specielt designet app, kunne maskinen hente "real time" data fra en online vejrtjeneste og simulere al slags dårligt vejr fra regn og blæst til lyn og torden, tåge og sne. Én ting er nemlig at se en vejrudsigt - en anden er at mærke den på egen krop. Og så vejrmaskinen kunne leve videre på de sociale medier, filmede vi det hele og postede en online-film, med en reminder om at booke en solrig ferie. Og det virkede. Alene i de nordiske lande steg salget med mere end 35% i kampagneperioden, så måske lidt dårligt vejr ikke er så skidt endda.
RESULTATER
Video views 4,6M
Online readership 190M
Video view through 91%
Social engagement +463% over gennemsnit
Nordisk salg +35%