Kunde
Royal Beer A/S
Krediteringer
Beskrivelse
Rockmusikken har længe haft svære levevilkår i Danmark. Coronanedlukningerne i 2020 gjorde det naturligt nok endnu sværere – særligt for rockmusikkens vækstlag, der stod på springbrættet til gennembruddet: deres afgørende koncertturnéer og pladeudgivelser, som skulle have etableret deres plads i branchen, måtte aflyses og udskydes. Som rockens førende støtteinitiativ lancerede TAK ROCK derfor en musikalsk redningsplanke til et udvalg af kunstnere, der potentielt kan komme til at definere fremtiden for dansk rock, men som mistede chancen.
Ambitionerne var store: 15 upcoming eller nichede bands og artister skulle overtage stafetten fra de tidligere Tak Rock-kampagners kendte og etablerede rockikoner og sikre en mindst lige så effektiv kampagne med sympati, følelser og gennemslagskraft hos forbrugerne. Dette lykkedes over alt forventning i et omfang som artister såvel som øldrikkere landet over sent glemmer.
En landsdækkende fysisk og digital kampagne blev udrullet på en lang række platforme og bragte artisternes navne og musik helt ud i hånden på forbrugerne – bogstaveligt talt: Med mere end 15 millioner øldåser med bandnavne i rotation i dagligvarehandlen, landsdækkende kampagnetryk på TV, biograf, radio og outdoor, massive SoMe- og PR-indsatser, koncertaktiviteter og lokale samarbejder på off- og on-trade sikrede vi den mest alsidige og omfangsrige kampagneeksekvering i Tak Rocks historie.
PDF Filer
Shortliste
CCA 2022