Kunde
Rasmus Seebach
Beskrivelse
I 2019 kunne Rasmus Seebach fejre sit 10 års jubilæum. Det gjorde han med udgivelsen af albummet ‘Tak For Turen’. Et nyt album, der bød på en opsamling af de største klassikere og 5 helt nye sange. Albummet var en hyldest fra Rasmus til alle sine fans. Men hvordan samler man hele nationen til én stor fødselsdagsfest for Rasmus Seebach? Hvis du ovenikøbet vil fejre Danmarks mest dedikerede fans gennem 10 år? Under teamet Taknemmelighed tog vi udfordringen op. Gennem det meste af 2019 knoklede vi for at give Rasmus Seebach og hans fans, den fejring, de havde fortjent. Både online - og offline.
Sådan gjorde vi.
Vi bad fans om at sende deres mest særlige fotominder fra de sidste 10 år med Rasmus Seebach. Vi modtog over 3000 bidrag. Billederne blev brugt på Spotify som et nyt artwork til sangene fra 'Tak For Turen'. Fans gik på skattejagt i bagkataloget og fandt på den måde tracklisten til albummet. Daglige streams på sangene fra skattejagten steg med 30% efter kampagnen. Det fysiske album pakkede vi ind i de selvsamme fanfotos. Hele udgivelsen fra a - z blev svøbt i fan-kærlighed. Til musikvideoen til sangen ‘Tak For Turen’ allierede vi os med de største fangrupper og deres fotos og videoer fra de sidste 10 år blev stillet side om side med Rasmus. Ligesom fans blev inviteret til at være med i videoen til ‘Beautiful’ - en af de store fokussingler fra albummet.
Resultatet var to lydbilleder fyldt med hjertevarme og magiske fan øjeblikke. Nu manglede vi bare at komme ud i Danmark og møde Rasmus’ fans. Vi tog med Rasmus på en tur rundt i hele landet. Efter at have læst 1000-vis af fanbreve, planlagde vi overraskelser for tre af hans største fans. De fik hver især en oplevelse, som de sent vil glemme.
Jeanette fik dedikeret en helt speciel bryllupssang fra Rasmus. Celines skole sang morgensang med Rasmus, hvilket var et smukt minde om den afdøde lærer, der indførte at der skulle synge Rasmus Seebach-sange til morgensang. Og Gutti -ja, han fik en helt særlig dag i selskab med Rasmus. De tre historier gik alle viralt på Facebook med et samlet organisk reach på 1.8millioner. Det er altså hver anden dansker med en Facebook-profil. Med albumkampagnen ville vi fokusere på noget andet end salg. Vi tog udgangspunkt i taknemlighed. Fra en Danmarks mest elskede artister til alle sine fans. Fans, der bruger musikken på så mange forskellige måder Det blev til et unikt produkt, skabt i et samarbejde mellem artist og fans. Og så kan det omsættes til 14m streams, 25k solgte albums og uendeligt meget kærlighed.