Kunde
Toys'R'Us
Bureau
Marketsquare A/S
Krediteringer
Beskrivelse
Undersøgelser viser, at f.eks. en pool kan have stor indflydelse på, hvor meget en familie vælger at opholde sig i deres have i sommerperioden.
TOYS"R"US ville markedsføre deres store sortiment og ekspertise indenfor kategorien udendørs legetøj (pools, trampoliner, telte).
Der er et øget pres på salg af udendørs legetøj fra mange spillere på markedet og TOYS"R"US havde behov for en fornyet tilgang til markedsføring af kategorien.
Der researches massivt på nettet, før køb af større havelegetøj. I samme periode, som man typisk beslutter et sådant køb, beslutter man køb af sommerferier.
Bureauet udviklede derfor et nyt kampagneunivers, hvor TOYS"R"US indtager positionen som "Eksperter i Sommerferie".
Med virkemidler lånt fra rejsebranchen, blev pools, telte og trampoliner iscenesat som alternativer til den traditionelle ferierejse, med fokus på den voksne målgruppe.
I en serie af film på Facebook fulgte vi spanske Manuel, ejeren af et lille spansk ferieresort, og hans brave kamp mod de mange nye tiltag fra TOYS"R"US, der gjorde, at nordboerne pludselig havde valgt at blive hjemme.