Kunde
Solar
Bureau
Pravda A/S
Krediteringer
Beskrivelse
Formål
Når en dansk håndværker står hos en kunde, sker det tit, at han mangler en enkelt kompetent for at blive færdig eller komme videre.
Med Solars ”Fastbox” kan han bestille den manglende vare via en app – og få den leveret hos kunden inden for en time. En time, han kan bruge på at løse en anden del af opgaven, at rådgive kunden, eller rent faktisk få spist den frokost, som mange danske håndværkere springer over, fordi de har travlt.
Solar ønskede at gøre deres ”Fastbox”-koncept top-of-mind hos målgrupperne af danske el-installatører og VVS’ere OG deres chefer – mestrene. ”Fastbox” er allerede introduceret i begge målgrupper, men der var behov for at gøre opmærksom på fordelene på en ny måde.
Fra brugerstudier og undersøgelser vidste Solar, at mange håndværkere har svært ved at få familietid og overfyldte arbejdsbøger til at hænge sammen – det gav anledning til at lave en kampagne, hvor vi synliggjorde, at ”Fastbox” er med til at skabe en fuldendt arbejdsdag.
Kreativt greb
Når en håndværker ikke kan komme videre med en opgave hos en kunde, må han bruge dyrebar tid i firmabilen ned til grossisten eller hjem i firmaet for at hente varen.
Sprogligt og visuelt har vi derfor fjernet et centralt ord i vores annoncetekster for at symbolisere den manglende vare.
Annoncerne er bygget op om temaer, der berører work/life-balance, tid, effektivitet m.m. for at (be)vise, værdien af en ”Fastbox”: Man får tid til at nå i mål, at fuldende opgaven, at komme hjem i ordentlig tid, at få spist frokost osv.