Kunde
Lidl Danmark
Beskrivelse
God mad handler om kvalitet. Og kvalitet handler om de bedste produkter og om at kende dem, der producerer dem. Det er her, rejsen starter – på marken, i mejeriet, i bageriet og hele vejen frem til Lidls butikker og dit middagsbord.
Sammen med gourmetkokken Wassim Hallal har Lidl sat sig for at finde frem til kun det bedste af det bedste. Med sortimentet hæver de ganske enkelt barren for kvalitet i Lidl. Som Wassim siger: ”Kvalitet er ikke kun for de få.”
Hele den visuelle identitet er udarbejdet med få og enkle dogmeregler. Alle emballager skal indeholde: 3 farver (sort, kobber, hvid), logo, særlig opstillet typografi samt prikker som grafisk element, der kan fremhæve produktegenskaber. Derudover tilstræbes det at anvende forskellige effekter såsom partiel lak, udstansning, præg etc. Med afsæt i disse regler får hvert produkt sin egen identitet, der indgår i en større helhed, og skaber et smukt og eksklusivt billede i indkøbsvognen og hjemme hos forbrugeren.
I det både brede og dybe sortiment på hele 150 produkter, der stiller høje krav til differentieringen, ser man tydeligt styrken i den levende identitet baseret på ganske få dogmeregler.
En eksklusiv og lækker serie. As simple as that!