Kunde
Julemærkehjemmene
Beskrivelse
Julemærkehjemmene hjælper udsatte børn, der kæmper med mobning, ensomhed og mistrivsel. Som den eneste NGO i Danmark tilbyder Julemærkehjemmene, at børnene kommer væk fra hverdagen og gennemgår et intensivt ophold, hvor de langsomt, men sikkert genopbygger troen på, at de er gode nok som de er. Det er dén helt unikke forvandling, som kampagnens hovedperson har gennemgået, da han vender tilbage til sit gamle jeg og fortæller, at det hele nok skal gå, selv om alt virker håbløst.
Udover filmen om drengen Williams forvandling, blev både hans og pigen Violas historier også eksekveret på print med samme visuelle greb med det dobbelte barn, som ses før og efter opholdet på Julemærkehjemmet, mens display-formater skar mere taktisk indtil benet med fokus på et barn, der her og nu har brug for hjælp og støtte.
Begge børns fortællinger og citater er hentet direkte fra ægte børns beretninger om de problemer og tanker, de kæmpede med, inden de kom afsted på Julemærkehjem.
Udover disse fortællinger om forvandling, er kampagnen også en skarp rebranding af Julemærkehjemmene, der i mange år har været kendt for kun at arbejde med overvægt, men som længe har ønsket et brand, der afspejler det langt bredere arbejde med trivsel og selvværd, som længe har været hjemmenes fokus.